Csatornafűtés, vápafűtés - DEVI Fűtőkábelek tetőkhöz és ereszcsatornákhoz
Csatornafűtés – DEVI fűtés ereszcsatornában, vápacsatornában, lefolyóban, tetőszerkezetekben
A régebbi épületek sokszor áldozatául esnek a jég okozta károknak, ami könnyen tönkreteheti a homlokzatokat, tetőket, ereszcsatornákat és a lefolyócsöveket. A szigetelés gyakran nem megfelelő, így a víz könnyen beszivároghat az épületbe, amint beáll a téli fagy, jönnek a károk. A lapostetős ipari épületek is nagymértékben ki vannak téve a hó illetve a fagy okozta károknak.
Csatornafűtés – DEVI fűtés ereszcsatornában, vápacsatornában, lefolyóban, tetőszerkezetekben
A régebbi épületek sokszor áldozatául esnek a jég okozta károknak, ami könnyen tönkreteheti a homlokzatokat, tetőket, ereszcsatornákat és a lefolyócsöveket. A szigetelés gyakran nem megfelelő, így a víz könnyen beszivároghat az épületbe, amint beáll a téli fagy, jönnek a károk…
A lapostetős ipari épületek is nagymértékben ki vannak téve a hó illetve a fagy okozta károknak.
Gyakorlati tanácsok csatornafűtés esetén
Kábeltípustól függően átlagos ereszcsatornába 1-2 szál kábelt kell lefektetni. Lehetséges két kábellel egy pontból indulni, vagy 1 kábelt oda-vissza fektetni. A lefolyót ajánlott teljes hosszúságban megfűteni. A műanyag kábelrögzítő mindenképp szükséges, ha több szálat használunk, mely a csúszás közben sem engedi a javasolt 7,5 cm-nél közelebb egymáshoz a fűtőkábeleket.
A DEVIsafe 20T kábelt U alakban lehet belógatni a lefolyóba, szükség szerint lánc, vagy egyéb tartó beszerelése ajánlott.
Ereszcsatornákba készre-szerelt, hidegvéggel ellátott fűtőkábeleket ajánljuk. A DEVIsafe 20T és a DEVIsnow DTCE-30 kéteres fűtőkábelek masszív, javított UV-állóságú, fekete színű külső köpennyel rendelkeznek
Példa: csatornafűtés 15 m hosszúságban, 1 db 6 m-es lefolyóval. DEVIsafe 20T, 230V a választott kábel. A lefolyóba U alakban teljes hosszban lesz a kábel belógatva, biztosítva a teljes fagyvédelmet. A fűtendő csatorna és lefolyó hossza összesen 21 m, a DEVIsafe 20T kábelt duplán fektetve a 42 m-es lesz a megfelelő.
Ha nagyobb teljesítményre van szükség, a DEVIsnow DTCE-30 is használható, de a lefolyóba csak egy szál helyezhető. A DTCE-30 kábelből a feladatra a 34 m hosszúságú alkalmazható (2 x 15 m + 4 m lefolyó). Kábeltartóból csatornaméterenként 3-4 db szükséges.
A csatornákban általában 30-40 W/m teljesítmény biztosítás szükséges.
Vápacsatorna fűtése DEVI fűtőkábelekkel
Kábeltípustól és a teljesítményigénytől függően 7,5-15 centiméterenként kell a fűtőszálakat a vápa hosszában lefektetni. Műanyag kábeltartó sínnel, fém (réz, vagy horganyzott acél) rögzítőszalaggal, ráccsal, vagy egyéb egyedi megoldással lehet a kábeleket rögzíteni.
Csatornafűtés vezérlési lehetőségei
A beépített fűtőkábelek vezérlésére a DEVIreg™ termosztátok a legalkalmasabbak. Alapvetően kétféle megoldás közül lehet választani: hőmérséklet alapján történő kapcsolás, illetve hőmérséklet és nedvesség alapján történő kapcsolás. A csak hőmérséklet alapján vezérelt fűtés száraz hidegben is üzemel, ezért manuális beavatkozás szükséges. DEVIreg™ 850 szabályozóval a rendszer teljesen automatikusan, nedvesség és hőmérséklet együttes mérésével, csak fagyveszély kialakulásakor kapcsol.
Tetőfűtés
Tetők fűtésére, például a hóréteg megcsúszásából adódó károk és balesetveszély elkerülésére a DEVIsnow DTCE-30 kábel ajánlott. (az egyszerű mechanikai védelmet adó hófogók beépítése nem mindenhol elegendő). A hófogó alá építendő fűtés rögzítésére különféle rögzítőelemek állnak rendelkezésre. A kábel külső köpenye ellenáll az időjárás viszontagságainak. A vízmentes gyári hidegvég miatt a tetőre szerelés biztonságos.
A DEVI hó- és jégolvasztó rendszerei segítségével védelmet nyújtunk a tetőkön és ereszcsatornákban felhalmozódó olvadékvíz okozta károk ellen. Legyen szó bármilyen tetőről, DEVI rendszereinkkel biztosítjuk, hogy az épülethomlokzatokban és tetőkben ne tehessen kárt a megfagyott csapadék.
A DEVI fagyvédelmi rendszereinket kifejezetten az emberek és járművek megóvása céljából terveztük. Szeretnénk a téli hideg időben is biztosítani a biztonságos közlekedést. Célunk, hogy rendszereink segítségével minél kisebbre csökkenthessük az időjárási viszontagságok okozta balesetek és anyagi károk számát.